معماری
خانه / تغذیه و مکمل ها / فیبر چیست؟ و چه تاثیری بر بدن دارد؟

فیبر چیست؟ و چه تاثیری بر بدن دارد؟

گفته می شود که فیبرها ،در هضم و جذب پروتئین ها اخلال ایجاد می کنند. اگر اینگونه است پس چرا مصرف فیبرها توصیه می شود؟

6114

زمان هایی از روز وجود دارد که می خواهید به سرعت پروتئین ها را در اختیار بدن قرار دهید و زمان هایی هم هست که می خواهید این کار را به سرعت کمتری انجام شود . فیبرها در گوارش پروتئین ها تداخل ایجاد نمی کنند ، بلکه سرعت آنرا کاهش می دهند. (چنانکه چربی ها و پروتئین ها ی کند هضم مثل کازئین هم این خصوصیات را دارند)

وقتی تمرین می کنید، نیاز بالایی را در عضلات خود برای آمینواسیدها ایجاد می کنید . هر چه سریعتر بتوانید آنها را در اختیار عضلات بگذارید ، تخریب حجم عضلانی توسط بدن ( برای اینکه بتوانید به آمینو اسید های لازم برای ریکاوری و تامین انرژی دست یابد) زود تر متوقف می شود. بلافاصله پس از تمرین ، پروتئین تند هضم مثل وی مورد استفاده قرار دهید و از مصرف فیبر خودداری کنید تا آمینواسیدهای آن به سرعت جذب شوند.
در تمام زمان های دیگر روز ، باید پروتئینی کند هضم تر مصرف کنید، یا به شکل غذاهای کامل یا مکمل ها . باید این پروتئین ها برای مدت طولانی تری در بدن بمانند و جریان طولانی و پایدارتری از آمینواسیدها را در اختیار بدن بگذارند ، تا بازهم از حمله بدن به عضلات ممانعت می کنند ، در نتیجه استفاده از فیبرها در تمام وعده ها غیر از وعده های حول و حوش تمرین مناسب است.

در نهایت ، فیبرها برای سلامتی بدن هم اهمیت بالایی دارند و کمک می کنند به افزایش حجم غذایی که مصرف می کنید در سیستم گوارش. این باعث می شود تا روند گوارش غذاها بهبود یابد، همچنین فیبرها سلامت کلی بدن را هم ارتقا می دهند. سعی کنید روزانه حداقل ۲۵ گرم فیبر از غذاهای کامل و مکمل های خود را دریافت کنید ، اما ۳۵ گرم مقدار خیلی بهتری است . اگر در حال حاضر این مقدار فیبر را دریافت نمی کنید ، سعی کنید به تدریج به این مقدار دست یابید و ناگهان مصرف فیبر خود را افزایش ندهید تا سیستم گوارش با آن وفق یابد.

telegram

همچنین ببینید

برنامه رژیم غذایی کاهش وزن روز شنبه

🔻ناشتا : یک عدد پرتغال 🔻صبحانه : یک کف دست نان سبوس دار + یک …

دیدگاهتان را بنویسید

قالب وردپرس
займ на карту