معماری
خانه / تغذیه و مکمل ها / سالم ترین مواد غذایی

سالم ترین مواد غذایی

آشنایی با سالم ترین مواد غذایی که از آن غافلید :

در این قسمت هفت ماده ی غذایی معرفی می گردند که به شما در رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد.

سرکه
دانشمندان در سوئد کشف کردند که قند خون افرادی که باعده های غذایی پرکربوهیدرات دو قاشق سوپخوری سرکه مصرف می کنند نسبت به افرادی که از خوردن این ماہع سرشار از انتی اکسیدان امتناع می کنند ۲۳ درصد پایین تر است.

کاهو
عقلی متعارف اظهار می کند که این سبزی ازنظر مواد مغذی کامل است. اما شهرت آن همچنان ناشناخته می باشد، ۱/۲ سر کاهو نسبت به کاهو و اسفناج بطور قابل توجهی کاروتن آلفا، انتی اکسیدان قوی ضد بیماری بیشتری دارد. با توجه به میزان ۱۰ کالری در هر فنجان میتوانید ان را در یک ماده ی غذایی آزاد در نظر بگیرید.

گوش ماھی
این نرمتنان تقریبا بطور کامل از پروتئین ساخته شده اند. در حقیقت یک وعده ی ۳ اونسی گوش ماهی ۱۸ گرم مواد مغذی و تنها ۹۳ کالری فراهم می کند. پس این ماده ی غذایی گزینه ای عالی برای گنجاندن پروتئین به رژیم غذایی می باشد. انواع صدف ها و حلزون ها نیز این مزایای نشابه را دارند.

قارچ
فقط مهم نیست که ۹۰ درصد از این قارچ های خوراکی را آب تشکیل می دهد، حداقل ۷۰۰ گونه ی متفاوت قارچ با اثرات دارویی شناسایی شده است. بعد از تجزیه ی قارچ ها در طول فرایند گوارشی متابولیت تولید می شود. اخیرا، محققان در هلند گزارش دادند که متابولیت ها مصونیت بدن را افزایش داده و از رشد سرطان جلوگیری می کنند.

فلفل قرمز
این مواد قرمز تند اشتها را کاهش می دهند. محققان هلندی کشف کرده اند که مصرف یک گرم فلفل قرمز، حدور ۱/۲ قاشق غذاخوری، ۳۰ دقیقه قبل از غذا مصرف کالری را تا ۱۴ درصد کاهش می دهد. دانشمندان معتقدند که کاهش اشتها بخاطر وجود کپسایسین، یک ماده ی شیمیایی که به فلفل قرمز تندی میبخشد، می باشد. براساسی تحققیقات انجام شده، کپسایسین به مرگ سلول های سرطانی کمک می کند.

پنیر پر چرب
پنیر علاوه بر طعم بخشیدن به کلم بروکلی، منبع خوبی از کازئین به شمار میرود. کازئین یک ماده ی پروتئینی با کیفیت بالا و هضم آهسته می باشد که برای ساخحت عضلات در بدن نیز مفید است.

ران مرغ
اگر سینه ی مرغ دوست ندارید ران مرغ را امتحان کنید.ران مرغ چربی بیشتری دارد، اما طعم ان نسبت سینه مطلوب تر میباشد. از نظر علم تغذیه، هر ران مرغ تنها ۱ گرم چربی و ۱۱ کالری بیشتر از سینه دارد. البته، اگر بخواهید تمام مواد غذایی را بر اساس کالری بسنجید باید یک رژیم کرفس برای خود ترتیب بدهید. مسئله ی اصلی اندازه ی پروتئین می باشد. اگر ران مرغ و یا گوشت دنده دوست دارید تنها کافی است مقدار آن را با سبد کالری مورد نیاز روزانه ی خود تنظیم کنید. نگران چربی آن نباشید، این مقدار چربی شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد و باعث می شود که در وعده ی بعدی کمترغذا بخورید.

telegram

همچنین ببینید

بهترین برنامه ی تغذیه ای و تمرینی ۶ هفته ای دنیا

در نظر داشته باشید این راهنمایی چهار هفته ای راهی سریع برای از دست دادن …

دیدگاهتان را بنویسید

قالب وردپرس