معماری
خانه / رژیم غذایی / رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری

با توجه به مصرف غذاههای گیاهی و متفاوت بودن میزان محدودیت و نوع فراورده های حیوانی رژیمهای گیاهخواری گوناگونی وجود دارد .اگر اینگونه رژیمهای غذایی بخوبی برنامه ریزی شوند و از نظر مواد مغذی متعادل باشند ,یک رژیم غذایی گیاهی میتواند مواد مغذی کافی بویژه فیبر زیاد ,کربوهیدرات فراوان و چربی کم و مورد نیاز یک روش زندگی فعال را تامین کند .

گیاهخواری بدنبا این وجود هر مقدار غذاههای کمتری دریافت شود چالش برای به دست آوردن مواد مغذی کافی بیشتر میشود .با توجه به محدودیتها ی فراورده های حیوانی رژیمهای گیاهخواری عبارتند از :
گیاهخوار صرف :تنها گیاه میخورد و از خوردن هرگونه فراورده های حیوانی خودداری میکند .
شیر – گیاهخوار :علاوه بر خوردن گیاهان از تنها یک فراورده حیوانی و آنهم شیر استفاده میکند .
شیر- تخم مرغ گیاهخوار :انواع تخم پرندگان و لبنیات را میخورد و از خوردن گوشتها خودداری میکند .
نیمه گیاهخوار :معمولا تز خوردن گوشت قرمز خودداری میکند ,اما انواع گوشت سفید ,تخم مرغ و لبنیات را میخورد .
اما لازم به توضیح است که در رژیمهای گیاهخواری خصوصا گیاهخوار صرف که تنها گیاه میخورد و هیچگونه منابع حیوانی مصرف نمیکند معمولا بدنش با کمبود پروتئین(پروتئینهای گیاهی از نظر آمینو اسیدها کامل نیستند و معمولا یک یا چند آمینو اسید را در خود ندارند ,اما پروتئینهایی که منشا حیوانی دارند از نظر آمینو اسیدها و مقدار آنها کامل میباشند ) ,آهن ,v,d و,ویتامینهای B 6, B12 و ریبوفلاوین و کلسیم روبرو است .
نکته قابل توجه این است که خداوند تمام مواد غذایی که در هر سرزمین آفریده بی شک برای بدن مفید بوده و میتواند از بروز انواع بیماریها جلوگیری کند .پس با این اوصاف پیشنهاد ما این است از تمام گروههای مواد غذایی در حد اعتدال و نیاز بدن بهره ببرید .

telegram

همچنین ببینید

چگونه رژیم مان را تغییر دهیم و بهتر نتیجه بگیریم

راهنمای گام به گام طراحی یک برنامه غذایی چربی‌ سوزی (بخش اول)

اگر اخیرا تصمیم گرفته اید که چربی‌ سوزی کنید پس احتمالا از مدت‌ها قبل به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس