معماری
خانه / رژیم غذایی / رژیم غذایی برای چاقی موضعی!

رژیم غذایی برای چاقی موضعی!

غذاهایی مانند چای سبز، جوی دوسر، کرفس، توت ها، دانه ها، گریپ فروت، این مواد غذایی می تواند چربیها را بسوزاند و دارای فیبر زیادی می باشند.

– جو دوسر به علت فیبر غذایی سرعت دفع انرژی در بدن را پائین می آورد و دیرتر گرسنه می شوید.images
– انواع توت ها به علت فیبر بالا سرعت جذب کربوهیدرات در بدن را کاهش می دهد.
– چای سبز نیز سرعت سوخت وساز را در بدن بالا می برد و باعث لاغری شکم می شود.
– مغز ها مانند بادام، گردو و فندق سرشار از ویتامین ها، پروتئین، فیبرو چربی می باشد به کنترل قند خون و کاهش چربی             موضعی بدن کمک می کند.
– از سیر غذا خوردن و گرسنگی طولانی پرهیز نمایید.
– وعده های غذایی را افزایش دهید ولی در هر وعده غذا کمتر بخورید.
– از مصرف قند های ساده، کربوهیدرات، غذاهای تصفیه شده، آرد سفید خوداری کرده و محصولات گندم و غلات کامل را   مصرف کنید.
– روزانه ۸-۹ وعده ازمیوه وسبزیجات مصرف کنید.
– اگرچه تمام میوه ها به علت فیبر بالا برای درمان چاقی شکم مصرف می شود ولی تمشک و زغال اختهبه علت قند پایین           مناسب تر است.
– مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، سوسیس و کالباس، روغن حیوانی، کره و خامه، نمک و ادویه، خیار شور و ترشی های شور، ژله، شکلات را محدود کنید .
– منابع غذایی حاوی ید: مانند ماهی و میگو، کاهو، موز، کلم، قارچ، ترب، نخود فرنگی، هویج، گوجه فرنگی، سیرو پیاز، گلابی و چای، اسفناج، توت فرنگی، تره فرنگی، لوبیا، زرده تخم مرغ در کاهش چاقی موضعی موثر است.
– پروتئین هایی مانند شیر، کلم، تخم مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست را مصرف کنید.
– مصرف جوانه گندم، پودر جوانه گندم، و ماءالشعیر بسیار مفید است.
– اگر سن و شرایط بدنی شما اجازه می دهد. از ورزشهای موضعی برای سرعت بخشیدن به کاهش چربی های شکم استفاده کنید.
– روزانه ۸-۱۰ لیوان آب مصرف کنید. از ۲ ساعت بعد از صرف غذا هر ۱ ساعت یک لیوان آب یا آب میوه صد در صد طبیعی مصرف نمایید.
– روزانه ۱۵ دقیقه داخل یک تشت یا وان گرم نشسته و موضع چاق را به صورت دورانی ماساژ دهید.
– محل های چاق را بخار آب جوش دهید برای این کار می توانید آب جوش را زیر یک صندلی فایبر گلاس گذاشته و روی آن را یک پارچه انداخته و به آن محل ها بخار آب بدهید.
– روزانه ۵ دقیقه ورزشهای درازو نشست، شنا، حرکتهای پروانه ای کمر، حرکات کششی شکم را انجام دهید.
– ۳۰-۴۵ دقیقه پیاده روی تقریبا تند به مدت ۳- ۵ روز در هفته داشته باشید.
– ترکیب کاهش کالری در رژیم غذایی و افزایش فعالیتهای بدنی توصیه می شود. زیرا باعث تشدید کاهش چربیهای شکمی می شود ضربان قلب را بالا می برد و باعث تنفس بهتر می شود.
– در صورت چاقی موضعی شکم و پهلوها و باسن، هنگام ورزش، این نواحی را با نایلون ببندید. این امر باعث افزایش سوخت چربی در این نواحی می شود.
– عصبانی نشوید استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود که این هورمون باعث چاقی شکم می شود.

روشهای درمان چاقی موضعی:

در گذشته از عمللیپوساکشن برای درمان چاقی موضعی استفاده می شد. در این عمل چربی مورد نظر با حرکت متعدد یک لوله فلزی و با استفاده از امواج اولتراسونیک خورد و له می شود. و این چربی نیمه جامد با استفاده از مکش به خارج بدن منتقل می شود. که این شیوه عوارض زیادی دارد. این روش عوارضی چون آمبولی ( انباشته شدن چربی درون عروق ) و گاهی مرگ ناگهانی دارد. این روش بدون ورزش و رژیم غذایی نتیجه ماندگاری ندارد. ولی امروزه از عمل لیپولیز با استفاده از نور لیزر برای متلاشی کردن سلول چربی استفاده می شود. مزیت این روش کاهش ( درد، کبودی،آسیب به پوست و بازگشت سریع به کار) می باشد.

روشهایی که برای درمان چاقی موضعی استفاده میشود دو روش اینترنال و اکسترنال می باشد.
روشهای اینترنال:در این روشها سوراخهای در پوست ایجاد و چربیها را خرد کردن و خارج می کنند۱- لیزر لیپولیز ۲- استفاده از اولتراسوند: تنها روش موجود برای شکستن سلولهایچربی بدون جراحی، استفاده از امواج اولتراسوند متمرکز، می باشد
روشهای اکسترنال: در این روش ها با تاباندن نور لیزر، امواج ماورای صوت ( اولتراسوند)، یا امواج رادیویی RF ، به ناحیه تحت درمان بدون خارج کردن بافت چربی موجب ایجاد گرما در بافت چربی شده و چربی درون سلولهای چربی به صورت مایع در آمده و بدون آسیب به سلول از آن خارج می شود. و به مایع بین سلولی وارد می گردد. این چربیها توسط سیستم لنفاوی از محیط جدا و وارد خون می شود. این روشها بدون ورزش و رژیم غذایی جواب نمی دهد. و کار با این سیستم ها نیز نیاز به یک متخصص و اپراتور با تجربه دارد.
روشهای تهاجمی شامل جراحی باز و خارج کردن چربی می باشد.

telegram

همچنین ببینید

چگونه رژیم مان را تغییر دهیم و بهتر نتیجه بگیریم

راهنمای گام به گام طراحی یک برنامه غذایی چربی‌ سوزی (بخش دوم)

کربوهیدرات ها محدوده پیشنهادی برای چری سوزی : بعد از اینکه میزان کالری روزانه که …

دیدگاهتان را بنویسید

قالب وردپرس