معماری
خانه / تغذیه و مکمل ها / آداب تمرین و تغذیه در ماه رمضان

آداب تمرین و تغذیه در ماه رمضان

سفره-ماه-رمضان-300x241

کسانی که هدفشان چربی سوزی و بیشتر تمرینات شان هوازی است ، بهتر است حدود نیم ساعت قبل از افطار ورزش را شروع کنند چون در این زمان قند خون به کمترین میزان خود می رسد و تمرین در این زمان کمک زیادی به آنها می کند. ( در صورت تمام شدن ذخایر کربوهیدرات یا همان قند، بدن از ذخایر چربی برای تأمین انرژی اش استفاده می کند ) و یک وعده غذایی سبک مثل سوپ برای افطار و بعد از آن چند میوه استفاده کنند . دو ساعت بعد شام بخورند و دیگر تا سحر نیاز به هیچ وعده غذایی دیگر ندارند.
چربی سوزها را نمی توان هم زمان با روزه داری مصرف کرد ، زیرا زمان مصرف آنها قبل از صبحانه ، قبل از ناهارو یا عصرانه است و عملاً استفاده از آنها در این ماه غیر ممکن است و اگر بخواهند در وعده افطار مصرف کنند باعث بی خوابی می شود .

کسانی که هدفشان عضله سازی است بهتر است ابتدا با یک وعده غذایی سبک افطار کرده (غذاهای کربوهیدراتی و پروتئینی ) و تقریبا یک ساعت و نیم بعد تمرینات با وعده خود را شروع کرده ( بهتر است تمرینات خ سنگین نباشد ) و بعد از آن شام خود را به شکل کامل بخورند.
( اگر مکمل مصرف می کنید : ا ساعت پس از شام از پروتئین و در وعده سحر ابتدا پودر پروتئین و بعد غذای کامل را میل کنند . به این ترتیب افرادی که عضله سازی می کنند بین افطار تا سحر چهار و عده غذایی مفید و کامل استفاده کرده اند ) .

غذاهای توصیه شده برای سحری :
مصرف مواد قندی ساده مثل شکلات ، شیرینی ، زولبیا و بامیه و … که باعث می شوند قند خون و به دنبال آن انسولین بالا رفته ، و گرسنگی در پی داشته باشد ، در وعده سحری توصیه نمی شود چون به سرعت باعث گرسنگی می شود .
بهتر است از کربوهیدراتهای پیچیده مثل : سیب زمینی ، برنج ، ماکارونی ، لازانیا ، نان و منابعی مثل حبوبات ، سویا ، سبزیجات و … استفاده شود. این مواد دیر هضم اند و گرسنگی را به تأخیر می اندازند .

توجه کنید که در ماه رمضان مصرف چربی ( برای عضله سازی ) بالا برود .
بهترین پودر پروتئینی در این ماه برای قبل از سحری پودرهای حاوی کازئین است زیرا مدت هضم و جذبشان طولانی است و گرسنگی را حداقل تا ظهر به تأخیر می اندازد . در فاصله بین افطار تا سحر هم می توان از هر نوع پودر پروتئینی و کربوهیدراتی معتبر استفاده کرد .
بهترین زمان مصرف کراتین ، یکی قبل از تمرین و دیگری صبح هاست که می توان وعده صبح را در زمان سحری استفاده کرد.

telegram

همچنین ببینید

سالم ترین مواد غذایی

آشنایی با سالم ترین مواد غذایی که از آن غافلید : در این قسمت هفت ماده …

دیدگاهتان را بنویسید

قالب وردپرس
займ на карту